Pages

Wednesday, June 25, 2014

That why I love him....

* entry kali ini hanyalah catatan dari lubuk hati aku tentang seseorang yang sangat penting dalam diri aku. ;)

Kami berkenalan Feb 2011. Entah bila ia bermula, dan entah bila ia akan berakhir dan bagaimana ia akan berakhir, wallahualam. 

Allah yang memberi rasa sayang, dan di tanganNya jua lah terletaknya jodoh, pertemuan, ajal, serta maut. Aku hanya mampu berserah disamping memohon untuk dikuatkan hati atas apa jua dugaan yang mendatang. 

Aku tulis entry ini bukanlah untuk bjiwang kere bagai or nk menceritakan kisah hangat hangit kami. Aku tulis entry ini kerana nak mengekspresikan rasa salut serta kagum aku dengan perilaku dia yang bg aku susah nak jumpa pada orang lain. 



Dia, 

Seorang yg sangat mementingkn keluarga. 


Sebagai seorang penjawat awam, adalah mnjadi kebiasaan mereka akan mmbuat loan utk tujuan2 ttntu. ttp spnjg mngenali dia, bukan lah dia yang aku knali sbg seorang yg membuat loan untuk tujuan hiburan atau melunaskan kehendak sendiri semata2. Sebaliknya, jika dia buat loan, dia akn mengutamakan keperluan keluarga dn menunaikan kehendak keluarganya dahulu berbanding dirinya sndri. 


Sedangkan aku sllu mendengar keluhannya, jika ketika bhenti berehat dari membuat rondaan, dia kebosanan kerana tidak mmpunyai android @ tel pintar kerana kwn2nya akn mnghabiskn masa smbil bermain tel canggih masing2, sedangkan tel dia hnyalah nokia hitam putih shj. 


Kehendak mempunyai kereta hasil duit sendiri juga stlh 4tahun lbh bkhdmat barulah tercapai. itupun hanyalah kereta biasa2 tidak se gah rakan2 lain yang lebih menggilai honda itu dan ini. Bak katanya, 'biarlah, mereka teda keluarga untuk ditanggung. '


Alasan dia sanggup bersusah payah begini, kerana dia bekerja berjauhan dgn keluarga untuk mmberi kesenangan dan mmbantu keluarganya. sedangkan aku tau, di dlm hatinya dia tlalu  rindu bsama dgn keluarganya. Mereka bukanlah jenis keluarga yang biasa bjauhan antara satu sama lain. Ikatan kekeluargaan antara mereka sangat kuat hingga aku sebagai orang luar yg hanya beberapa hari tinggal di rumah mereka pun jatuh sayang dengan keluarga mereka. Tak macam keluarga kami yang ayah aku lebih menggalakkan anak2nya belajar bdikari sendiri. :)



Dia, 

Seorang yang sangat penyabar. 


Penyabar sebagai seorang kekasih dan sebagai seorang manusia. Dari dia juga, aku belajar menjadi penyabar, dan lebih matang. Dia selalu sabar dgn ketidak sabaran aku. Bkali aku menghapuskan telefon dia, jatuh dalam jamban, aku buang, dan bbagai2 kejadian lagi, sedikit pun aku tidak dimarahi. 



Huhh.. penyabar kann?? that why i love him.. hehe..


Dia bersabar ketika orang mengata dia. Dia bersabar jika dirinya terasa tidak dihargai. Aku hanya mampu mendengar luahan hati nya.



Dia,

Seorang yang tidak pandai berdendam.


Walaupun orang lain buat dia macam2, mengata @ apa2 yang buat dia macam serik atau sakit hati, tp sekejap lps tu jika orang tersebut minta tolong dgn dia @ dia berdepan dengan orang tu, dia akan melupakan semua yang da blaku. Seolah2 orang tersebut tidak pernah bbuat apa2 salah dgn dia. 


Perangai dia ni kadang2 buat aku yang rasa geram lebih. Tp itulah pelajaran dari dia yang aku dapat. Dia mengajar aku supaya sentiasa berbuat baik dengan orang lain, walaupun orang tersebut bkelakuan buruk dengan kita. Jangan sesekali kita menunjukkan perlakuan buruk kita dengan orang lain.



Or in other word, don't show our bad side to other people.



Dia,

Seorang yang murah hati.



Sepanjang mengenali dia, dia memang jenis yang tak pandai berkira dan tak lokek. Kalau ada duit la.. kalau takda duit pn xlokek jugak. Kalau rm10 yang ada di tangan, bahagi dua la kami, sorang rm5. Time2 susah macam tu la.. time2 senang, sama2 senang.  ;) InsyaAllah...



Dia, 

Seorang yang penyayang dan romantik.. 


Dia sangat sayangkan mami dadi dia, sangat sayangkan adik beradik dia, dan keluarga dia. 

Kalau bab romantik tu xya citer la.. kang muntah lak.. hehee.. tp we romance in difference way.kami kasar but sweet, always fight, always laugh,always bubling tu each others, but we are deeply in love. 




2 comments: