Pages

Wednesday, May 21, 2014

Hobi dan kegemaran

Hobi dan kegemaran... Memang dari kecik2 lagi aku mesti ada notebook. 

aku suka mencatat, merekod apa sahaja yang terjadi (pengalaman pahit / manis ), apa yang aku dengar yang aku suka pn aku akn catat. dan aku ada rekod turun naik markah keputusan ujian setiap mata pelajaran aku dari darjah 3 hingga habis spm.heee..

aku buat sendiri graf turun naik tu. hehe.. walaupun kadang2 ada keputusan yang tak memberangsangkan, tapi xtau kenapa aku suka buat tu sume. xtunjuk pun kat sape2, hanya utk diri sendiri je.. nak kata utk study hard lg, mcm tak la berapa sgt. hehe... 


Lately (2,3 tahun) ni, aku suka layan ceramah2 pulak, dan suka catit apa ilmu2 yang dberikan.
dari ustaz kazim, ustaz azhar idrus, ustaz don, ustaz pahrol, ustazah nor hafizah musa, dan prof muhaya, ustaz Ebit lew dan skg tgh musim ustaz muhammad abdullah amin pulak. Alhamdulillah,banyak ilmu yang dapat, dan aku memang sukakan ilmu. Harap satu hari nnt aku akan betul2 istiqamah dengan ilmu2 yang aku dapat. 

Ada masa nanti, insyaAllah, aku share sikit2 ilmu2 yang aku dapat. :)

Dan perancangan aku nanti, InsyaAllah kalau diberi rezeki Allah, bila ada anak nanti, nak buat rekod untuk anak2 aku. Ni aku dengar dari ceramah Ustaz Ebit Lew, 

Imam Hassan Albana, dia membuat sendiri catatan peribadi @ fail peribadi untuk setiap anak2 nya, dari hari kelahiran, sifat anak2 ketika kecil, sakit yang dialami, dos ubat, kenangan pahit manis anak2nya, sikap. dan kelak apabila anak beliau berkahwin, beliau menyerahkan fail peribadi tersebut kepada pasangan anak2 beliau.

haaa... macam best kan?? hehe.. hopefully betul2 lah cik dya ni dapat buat.


k.lah.. tu sahaja untuk entry ni. ;)

ps: still godek2 blog ni n blaja2 nak hias blog ni cantik2 cam blog adda, seri n lain2.. ^___^



" Sesamar2 tulisan lebih baik dari sekuat2 ingatan... " 


No comments:

Post a Comment